Ara que fa fred, res millor que un plat de pasta ben cremós i reconfortant! Avui et portem una recepta fàcil i deliciosa: macarrons a la mallorquina.
Sí, sí, llegeixes bé: a la mallorquina i del Berguedà, perquè els farem amb la sobrassada de Casa Fígols i formatge artesà de la nostra comarca.
400 g de macarrons
200g de Sobrassada d’Embotits Casa Fígols
1 dent d’all
100 g de formatge garrotxa de Formatges Blancafort
200 g de tomàquet triturat
Un rajolí de nata líquida o llet evaporada
Oli d’oliva verge extra, sal i pebre al gust
1️⃣ Cou els macarrons en aigua amb sal fins que estiguin al punt. Escorre’ls i reserva’ls.
2️⃣ En una paella amb un raig d’oli, salta l’all picat i afegeix-hi la sobrassada esmicolada. Cuina-la uns minuts.
3️⃣ Incorpora el tomàquet triturat, salpebra i deixa coure uns 10 minuts a foc suau.
4️⃣ Afegeix-hi un raig de nata líquida per donar cremositat i el formatge de cabra esmicolat. Remena fins que es fongui.
5️⃣ Incorpora els macarrons a la salsa, barreja bé i serveix-los ben calents.
Per un toc extra de sabor, gratina els macarrons amb una mica més de formatge de cabra Blancafort al forn fins que estiguin daurats!
La sobrassada és un embotit elaborat amb carns magres de porc, cansalada, sal, pebres vermells i licors.
És després de setmanes de pacient curació que adquireix un sabor intens i una textura suau que la fa apta per ser untada o afegida a receptes com la dels macarrons a la mallorquina, salses, pizzes i canapés.
La sobrassada d’Embotits Casa Fígols es fa a Montmajor, al Berguedà, i la tens a un clic de casa teva dins El Formiguer.
Ah! Per paladars exigents, també hi ha la deliciosa varietat de sobrassada amb mel.